forretningsbetingelser
Advokaterne i Advokathuset ApS er beskikkede af Justitsministeriet og er en del af Advokatsamfundet.
-
Behandling af sager
Når vi i Advokathuset har modtaget en sag, vil vi som hovedregel sende klienten en skrivelse, hvori vi anerkender modtagelsen og kort beskriver opgaven, som vi ser den. Vi drøfter løbende vor juridiske bistand og omfanget med klienten.
Kontorets salærberegning vil som udgangspunkt være afhængig af den tid, vi bruger på sagen. Med udgangspunkt i den enkelte sags karakter og omfang, bliver salæret fastsat på baggrund af faktorer, som det ansvar der er forbundet med sagen, sagens kompleksitet, det anvendte tidsforbrug, eventuelt specialist viden samt det opnåede resultat.
Såfremt en klient måtte ønske dette, kan der på forhånd aftales en fast pris eller gives et overslag. I sager for forbrugere vil dette altid ske. Betalingsfristen er netto 10 dage fra fakturadato. Ved forsinket betaling beregnes renter og rykkergebyrer i overensstemmelse med rentelovens bestemmelser.
Klienten hæfter for fakturaen for sagen, uanset det eventuelt måtte være aftalt, at fakturaen fremsendes til tredjemand for betaling. Alle klientmidler forvaltes i henhold til Advokatsamfundets regler og bliver indsat på klientkonti.
Renter tilskrives i overensstemmelse med Advokatsamfundets regler og tilfalder klienten, og eventuel negative indlånsrenter vil blive pålagt klienten og modtaget i eventuelle indeståender på klientkonti.
I mange sager vil der være mulighed for at få dækket omkostninger via en privattegnet retshjælpsforsikring eller via fri proces. Vi er behjælpelige med at søge retshjælpsdækning eller fri proces. -
Garanti for indskydere
I henhold til lov om garanti for indskydere i forbindelse med pengeinstitutters konkurs kan indskyderne, i tilfælde af at et pengeinstitut kommer under rekonstruktionsbehandling eller går konkurs, miste løb ud over 100.000 €, som de har stående i banken. Dækningsmaksimummet er det samlede indskud i pengeinstituttet, uanset beløbet måtte være indbetalt fordelt på flere konti, herunder på både klientbankkonti og egne konti.
Der er særlige regler for indskud vedrørende fast ejendom, såfremt den faste ejendom har været anvendt til eller er bestemt til hovedsageligt ikke-erhvervsmæssige formål. I disse tilfælde dækkes op til 10 mio. €, indtil 12 måneder efter beløbet blev indsat, uagtet om indskuddet står på en særskilt konto. -
Behandling af persondata
I forbindelse med Advokathusets sagsbehandling, modtager vi personhenførbare oplysninger. Vi behandler disse oplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven.
I henhold til disse regler, skal der orienteres herom, samt hvilke rettigheder, man har som registreret. -
Dataansvarlig
Advokathuset ApS er dataansvarlig for behandling af de personoplysninger, som vi har modtaget fra dig. Vores kontaktoplysninger er:
Advokathuset ApS
CVR 16981397
Stensbjergvej 1, 2. tv
4600 Køge
E-mail 21@advokathuset-koege.dk
Telefon 56 65 26 16Spørgsmål omkring Advokathuset ApS behandling af persondata kan rettes til os pr. e-mail 21@advokathuset-koege.dk
-
Formål og oplysninger
Behandling af personoplysninger sker som udgangspunkt for at kunne varetage vores klienters interesser og udføre de opdrag Advokathuset har påtaget sig. Behandlingen kan tillige ske for at varetage Advokathusets berettigede interesser i at varetage sine retskrav.
Advokathuset behandler alene personhenførbare oplysninger i det omfang, det er nødvendigt.
Advokathuset modtager ofte personoplysninger i sagsakter og modtage oftest oplysninger fra vores klienter, men også fra modparter, øvrige parter, myndigheder, domstolene etc.
Oplysningerne vedrører oftest vores klienter, modparter eller tredjemand, som indgår i sagerne, og oplysningerne kanvære såvel personoplysninger som personfølsomme oplysninger, hvor det er nødvendigt ud fra en afvejning af henset til sagens førelse og hensynet til beskyttelse af persondata.
I henhold til reglerne om hvidvask, indhenter Advokathuset billedlegitimation på vores klienter i sager omfattet af loven. Advokathuset benytte sagsstyrringsstystemet AdvoPro hos EG, og Advokathuset har indgået databehandleraftale med EG. Sagsakter og øvrigt sagsmateriale opbevares digitalt i systemet og til dels fysisk i sagerne.
Medarbejdere i Advokathuset, der har et legitimt formål, har adgang til personoplysningerne. -
Overførsel af oplysninger
Advokathuset videregiver som udgangspunkt ikke personoplysninger, medmindre det er nødvendigt af hensyn til behandling af opdraget eller i varetagelsen af klientens interesse. Det kan være nødvendigt at videregive oplysninger til eksempelvis øvrige parter, domstolene, forsikringsselskaber, offentlige myndigheder. Ydermere kan Advokathuset være pålagt at videregive oplysninger i henhold til f.eks. reglerne om hvidvask eller bogføring eller være nødvendigt for imødegåelse eller varetagelse af sager om advokatansvar.
Advokathuset videregiver ikke oplysninger til markedsføringsmæssige formål, medmindre er er indgået særskilt aftale herom.
Advokathuset overfører som udgangspunkt ikke oplysninger til lande udenfor EU/EØS.
Såfremt en overførsel måtte ske til land udenfor EU/EØS, vil dette ske i overensstemmelse med gældende lovgivning herom. -
Opbevaring af oplysninger
Advokathuset opbevarer personoplysninger, så længe der er en relevant retlig interesse i opbevaringen. Personhenførbare oplysninger slettes eller destrueres senest 10 år efter, at sagen er afsluttet. Denne periode er fastsat under hensyntagen til Advokathusets forpligtelser i henhold til reglerne om bogføring samt Advokathusets mulighed for at kunne varetage sine interesser i eventuelle sager om advokatansvar. I sager omfattet af hvidvaskeloven, opbevarer Advokathuset ApS identifikationsoplysninger i 5 år.
-
Rettigheder
Den registrerede person har følgende rettigheder:
- Ret til indsigelse: Ret til indsigt i de personoplysninger, Advokathuset ApS behandler, dog ikke såfremt oplysningerne er omfattet af vores tavshedspligt.
- Ret til berigtigelses: Ret til at kræve eventuelle urigtige oplysninger berigtiget hos Advokathuset ApS
- Ret til dataportabilitet: Ret til at modtage de oplysninger, som personen har givet til Advokathuset ApS, i et maskinlæsbart format.
- Ret til indsigelse: Den registrerede person kan i visse tilfælde gøre indsigelse mod behandlingen af dennes personoplysninger. Såfremt den registrerede har ret til at få begrænset behandlingen, vil Advokathuset ApS fremover alene behandle oplysningerne, bortset fra opbevaring, med samtykke fra den registrerede person eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
- Ret til at få slettet oplysninger: I visse tilfælde kan oplysninger slettes, inden vores sædvanlige periode for opbevaring af oplysninger, er udløbet.
Om den registrerede persons rettigheder i øvrigt henvises til Datatilsynets vejledning, der findes på www.datatilsynet.dk
-
Klageadgang
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at klage til Datatilsynet over den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Datatilsynets kontaktoplysninger findes på www.datatilsynet.dk
Klage til Advokatnævnet
Advokatnævnet har kompetence til at behandle tvister vedrørende salær samt adfærdsklager. Advokatnævnet er beliggende Kronprinsessegade 28, 1306 København K. For nærmere oplysninger se www.advokatsamfundet.dk/advokatnaevnet.aspx. -
Ansvar og ansvarsbegrænsning samt forsikring og garanti
Advokathuset ApS er ansvarlig for den leverede rådgivning. Ansvaret er for Advokathuset, partnere og medarbejdere begrænset til et beløb svarende til den maksimale dækning på advokatansvarsforsikringen, som kan oplyses på forlangende.
Advokathuset ApS er ansvarsforsikret hos Codan under police-nr. 900 443 7559. Garanti er ligeledes stillet gennem Codan.
Advokathuset ApS, indehaver og medarbejdere er ikke ansvarlige for følgeskader, herunder driftstab, tab af data, mistet fortjeneste, goodwill etc. samt indirekte tab.
Ydermere hæfter Advokathuset ApS, partnere og medarbejdere ikke for eventuelle fejl begået af underleverandører, som Advokathuset ApS efter aftale med klienten har overladt dele af sagen til.
Advokathuset ApS, partnere og medarbejder hæfter ej heller for eventuelle fejl begået af rådgivere, som Advokathuset ApS har henvist klienten til. -
Aftaleklausuler om lovvalg og værneting
Advokathuset ApS anvender ikke aftaleklausuler om lovvalg og/eller værneting, medmindre dette aftales med klienten.
Advokathuset ApS
Stensbjergvej 1, 2. tv, 4600 Køge
Telefon: 56 65 26 16
E-mail 21@advokathuset-koege.dk
Accepter venligst marketingcookies for at se dette kort.